Apakah yang dinamakan Teknik FBO?

2.5.12 3 comments
Teknik FBO? FB Ads? Apa tu ..

Apa tu FB Ads?

FB Ads adalah singkatan buat Facebook Advertising. FB Ads ini membolehkan pengguna di Facebook mengiklankan produk, perniagaan mereka, servis mereka, atau apa saja (kecuali produk-produk larangan) di facebook. Iklan ini akan dipaparkan di sebelah kanan (sidebar) Facebook pengguna. Jumlah bayaran yang dikenakan oleh pihak FB adalah serendah USD0.01 untuk satu trafik/pelawat yang diperolehi
Kurang jelas lagi? Anda lihat gambar di bawah:

FB Ads

Bagaimana FB Ads ini berfungsi untuk menjual? Jom lihat prosesnya!
FB Ads process

Orang kata FB Ads ni menguntungkan? Ye ke? Mereka kata:
  • FB Ads, boleh dapat trafik beribu-ribu pengguna FB hanya dalam masa beberapa jam! Hebat betul…
  • FB Ads boleh hasilkan ribuan RM hanya dalam masa sehari! Boleh kaya segera ni!
  • FB Ads lagi menjimatkan berbanding medium pengiklanan lain seperti blog, banner berbayar, Google adwords, email marketing. Mungkin?
  • FB Ads ni mudah saja, setup dan tinggal! Tunggu pelanggan masuk membeli saja..Best betul:-)
  • Kalau dah buat FB Ads, tak perlu dah rekrut/pasang affiliate dan JV! Yelah, nak dapat JV dan affiliate bukan senang nak dapat. FB Ads dapat membantu anda, lebih-lebih lagi untuk sang newbie!
  • Macam-macam lagi la orang kata, semua POWER-POWER pasal FB Ads ni..

 7 SEBAB Kenapa Anda Perlu Menggunakan FB Ads Untuk Bisnes Anda


# PASARAN LOCAL YANG SEMAKIN MEMBESAR!
Pengguna Facebook di Malaysia semakin meningkat! Pada tahun 2011, satu pusat pengumpulan data melaporkan bahawa Malaysia berada di ranking ke-17 sebagai negara yang memiliki ramai pengguna FB iaitu dengan jumlah 12,193,600 pengguna pada tahun 2011. Lihat, di Malaysia sahaja, terdapat lebih 12 juta prospek yang berpotensi menjadi pelanggan anda!

# PASARAN GLOBAL YANG LUAS
Sebelum ni di Malaysia sahaja! Kini ditunjukkan pula pengguna FB di seluruh dunia! Menurut survey dari pihak http://www.internetworldstats.com, terdapat seramai 835,525,280 pengguna FB pada 31 Mac 2012! Anda berpotensi memasarkan produk anda kepada lebih 800 juta pengguna FB di seluruh dunia.

# KOS PENGIKLANAN MURAH
Jika anda tanya mana-mana usahawan internet yang pernah menggunakan FB Ads, FB Ads adalah pengiklanan berbayar yang paling menjimatkan! Kos iklan boleh mencapai serendah USD0.01 (RM0.03) sahaja untuk setiap klik/paparan di Facebook. Jika dibandingkan dengan pengiklanan lain,<br> seperti pengiklanan Google, pengiklanan banner blog, iklan di FORUM, FB Ads memang menjadi pilihan! Jika dibandingkan dengan iklan offline pula, FB Ads jauh lebih menjimatkan!

# PASARAN YANG LEBIH TERTUMPU BERDASARKAN DEMOGRAPHIC DATA
Ya, ini antara yang paling best! Anda boleh iklankan produk anda kepada prospek berdasarkan umur mereka, jantina, kelayakan mereka, kawasan tempat tinggal mereka, minat mereka, status perkahwinan mereka dan banyak lagi! Pilih prospek ikut kesesuaian dengan produk yang ingin<br> dipromosikan!

# CEPAT DIJALANKAN
Inilah yang paling disukai ramai, ianya PANTAS! Anda boleh cipta iklan anda, dan “publish”nya dalam masa yang singkat! Dan anda juga boleh mendapat beribu-ribu pelawat ke web jualan anda dalam masa 1-2 jam sahaja! Inilah yang kami sendiri sudah laluinya! Menyeronokkan apabila web jualan anda dilawati oleh begitu ramai orang dalam masa yang singkat dengan duduk di depan laptop sambil minum kopi ‘o’. Bayangkanlah..

# RAMAI SUKA SHOPPING DI FB
Ini bukan auta, tapi fakta! Majoriti mereka yang berumur 18-34 tahun gemar membeli belah di FB. Mereka suka membeli produk pakaian, gajet, permainan, kek, dan bermacam-macam lagi. Jika anda tidak mengambil peluang ini, anda memang rugi! Lubuk duit adalah di FB!

# PEMASARAN VIRAL
Iklan anda bukan saja diterima oleh target anda sahaja, tapi ianya akan tersebar secara VIRAL. Anda promosi produk anda kepada 10 orang, tapi 100 orang akan terimanya hasil kehebatan button share, like, comment yang ada pada Facebook.

Walaupun Senang, Tapi Ramai Yang Gagal Buat Untung Menggunakan FB Ads!

Ketahui 7 SEBAB Kenapa Ramai Gagal Buat Duit Dengan FB Ads;
# Tak kuasai teknik menggunakan HEADLINE, BODY, IMAGE iklan yang mampu menarik perhatian prospek. Tu sebabnya iklan mereka langsung tak dipandang prospek! Useless!
# Tak kenali interest targetting yang tepat! Silap di sini, iklan tiada sambutan!
# Tak ketahui teknik iklan bagaimana untuk menghasilkan DUIT! Klik saja banyak, tiada guna! Yang penting sales!
# Ramai pakai ikut je apa yang FB cadangkan untuk nilai BID. Tahukah anda, orang baru yang tiada ilmu sering menjadi mangsa Facebook ? :-) Padahal ada teknik kurangkan bid, tapi untung besar.
# Buat iklan banyak-banyak pada waktu yang tak sepatutnya! Iklan pada WRONG TIME, anda memang akan rugi besar!
# Tak tahu memanipulasikan Facebook untuk FOLLOWUP ads selepas iklan!
# Tiada ilmu untuk “ads monitoring” walaupun ianya mudah sahaja.
Tu sebab-sebab utama yang menyebabkan ramai gagal buat duit dengan FB Ads. Belum termasuk kesalahan-kesalahan kecil yang biasa ramai tak sedar..

==> Lebih lanjut lawati  Website Teknik FBO

Kami Ingin Bantu Anda Untuk Buat UNTUNG Dengan FB Ads, Bukannya untuk Rugi! Dapatkan Teknik FBO

3 comments:

Post a Comment

jangan malu segan untuk komen ye. :)

 

©Copyright 2011 1 Usahawan Malaysia | TNB